Τετάρτη, Οκτωβρίου 04, 2023

Εσεις τι λετε; Είναι τυχαίο;


Τα τελευταία χρόνια -συν ...όλα τα "άλλα" που συντελούνται-
παρατηρείται μια "ε π ι δ η μ ί α" αγιοκατάταξης σύγχρονων μορφών.
Δεν τηρούνται πια τα ασφαλή κριτήρια αγιότητας, τα οποία έθεσαν οι Εκκλησιαστικοί Πατέρες.
Η πληθώρα όμως αυτών των σύγχρονων αγιοκατάξεων
ειναι αθώα, "τυχαία"ή μεθοδευμένη και εξυπηρετεί σκοπιμότητες
αλλότριες του Πνεύματος της Εκκλησίας;
Συνειδητά και σκοπίμως,δεν επιθυμώ να μπω σε κρίση αυτού του νέου πνεύματοςτων αγιοκατατάξεων.
Δ ι α κ ρ ί ν ω...
Εχθές έγινε η αγιοκατάταξη της γερόντισσας Γαβριηλίας •
μιας γερόντισσας που διεκήρυξε τον θαυμασμό και την αγάπη της
για τον Ινδό γκουρού Sivananda -για χάρη του οποίου επέλεξε να πάει στην Ινδία-και εξήρε τον Γάγγη ποταμό σαν ιερό, λες και μιλούσε για τον Ιορδάνη!

Στην έκδοση του πρώτου βιβλίου για το πρόσωπό της -" Η ασκητική της Αγάπης"-το κείμενο, γεμάτο από όλες αυτές τις αντορθόδοξες θέσεις της,ήταν διαφημιστικό για τον Sivananda και τις Ινδίες.
Όταν ένας διακριτικός Πνευματικός το διάβασε,
έκανε μια έγγραφη κριτική επ' αυτών, επισημαίνοντας όλες τις πλάνες,τις ξένες προς την Ορθοδοξία • και το φυλλάδιό του εκείνο κυκλοφόρησε ευρέως.
Μάλιστα, σε μια ομήγυρη πιστών είχε πει χαρακτηριστικά
ότι "η συγγραφέας του βιβλίου" θα τα πετάξει τα ράσα", όπως και έγινε.
Μετά την επισήμανση των αντορθόδοξων θέσεων,
οι υπεύθυνοι της έκδοσης αφήρεσαν τις επισφαλείς απόψεις
και "ρετουσάρησαν" το κείμενο του βιβλίου.
Αναφέρομαι, λοιπόν, σε όσα περιελάμβανε η πρώτη έκδοση
και όχι στα όσα, "ρετουσαρισμένα" πλέον, κυκλοφορούν.
Πάντως, εκείνο που διακρίνω ξεκάθαρα είναι ότι επί των ημερών μας οι προβαίνοντες στις αγιοκατατάξειςέχουν επιλεκτική προτίμηση σε ...
" ειδικά χαρακτηριστικά αγιότητας",
εντός των οποίων δεν ... εμπίπτουν Όσιοι Πατέρες
με ακραιφνές ορθόδοξο ήθος,
με ενεργό την Χάρη του Αγίου Πνεύματος,
με αγώνες υπέρ της Ορθοδοξίας,
με βιωτή ασκητική (όχι στα Ιμαλάια ή στον Γάγγη),
με ζωή προσευχητική και λειτουργική,
με επιμελή εργασία στην καθαρότητα της καρδίας.
Μιλώ συγκεκριμένα για τον όσιο Φιλόθεο Ζερβάκο.
Και διερωτώμαι απλώς και ευλόγως:
Με ποιά κριτήρια αγιοκατατάσσουν μια νέα " μητέρα Τερέζα",
που εκθείαζε τους γκουρού κλπ.,
α λ λ ά δεν προβαίνουν στην αγιοκατάταξη ενός αποδεδειγμένως Οσίου Πατρός;

Αυτό όμως το ερώτημα, πέραν του είναι λογικό,
επιτρέπει στον καθένα μας να καταλάβει ότι στις αγιοκατάξεις των ημερών μας υπάρχει και μεθόδευση και σκοπιμότητα και πολιτική.
Δύο μόνον σκέψεις προβληματισμού κατέθεσα...
Επιπλέον, την ώρα που στη Ρώμη ο Οικουμενικός Πατριάρχης συμμετείχε στην "Οικουμενική Ολονύκτια Συμπροσευχή"
μαζί με τον Πάπα, τον Αρχιεπίσκοπο του Καντέρμπουρι
και πλήθος θρησκευτικών ηγετών ,
την ίδια χρονική στιγμή ανακοίνωνε προς εμάς την αγιοκατάταξη
της γερόντισσας Γαβριηλίας.
Άραγε, (και) η χρονική στιγμή της συγκεκριμένης ανακοίνωσης είναι τυχαία;
Δεν νομίζω...
4 Οκτωβρίου 2023
μας τοστειλε το mail


Διαβάστε επίσης :Γερόντισσα Γαβριηλία: Κρίσεις καί Σχόλια στό περιεχόμενο τοῦ βιβλίου: “Ἀσκητική τῆς Ἁγάπης”

Διαβάστε τώρα μια αγαπουλιάρικη προσέγγιση του όλου θέματος ,το κείμενο το υπογράφει λαλίστατος ιερέας σταρ του διαδικτίου.Σε πολλά θέματα μας αρέσουν οι προσεγγίσεις του ειναι αλήθεια, έχουν δε μια πνοή από την πατερική εμπειρία και τον φωτισμό του Αγίου Πνεύματος , τώρα τι μετάλλαξη έπαθε ξαφνικά ένας Θεός ξέρει..


Γενικά, όσοι ανήκουν σε ' κλειστούς κύκλους' στην Εκκλησία και διεκδικούν την αποκλειστικότητα της ορθοδοξίας, ορθοπραξίας, ορθοφροσύνης, ορθού ρόλου του τιμητή των πάντων κλπ( και σε αυτή την θέση μπορείτε να φανταστείτε όποιον και όποιους θέλετε πολύ άνετα και να έχετε πάντα δίκιο), δύσκολα παραδέχονται την αγιότητα όσων δεν ακολουθούν τους δικούς τους τρόπους και τακτικές.Και ακόμα πιο δύσκολα έως και καθόλου όσους δεν αποδέχονται τους ιδίους σαν μοναδικούς μάρτυρες και αυθεντίες! Στην Εκκλησία έχουμε εναλλακτικές μορφές άσκησης, αγιότητας και πολιτείας. Δεν μοιάζουμε όλοι με όλους . Όποιος θέλει μπορεί να σκανδαλίζεται για την αγιοκατάταξη της μακαριστής Γερόντισσας Γαβριηλίας, αλλά με αυτό τον τρόπο αποδεικνύει τον θεληματάρικο και αυθάδη χαρακτήρα του ως χριστιανού και την απαίτηση του να θέτει εαυτόν πάνω από την κοινή εκκλησιαστική συνείδηση! Μια γυναίκα του κόσμου, περιοδίτισσα, φερεοικη, χωρίς αναστολές στην εκφραστικότητα και την εξωτερίκευση να γίνει Αγία και εμείς οι νοικοκυρεμένα στατικοί στυλοβάτες της Εκκλησίαςνα μείνουμε στο περιθώριο! Απαγε! Αυτές ειναι οι απόκρυφες σκέψεις και πληγές πολλων που ανακάλυψαν ξαφνικά προβληματική πίστη στην αγία. Προβληματικές καταστάσεις.
Θα ήθελα να σας αποκαλύψω μια εμπειρία αγαπητού ιερέως αδελφού, την οποία μου εμπιστευτηκε πριν από καιρό και με παρακάλεσε να την καταγράψω. Αλλά επειδή θεωρώ οτι το φεισμπουκ δεν είναι για οράματα και θάματα και φοβάμαι να εκθέσω την ιερότητα στο κοσκίνισμα και τις ατιπαραθέσεις, αποφασισα να μην το καταγράψω. Τώρα αισθάνομαι οτι οφείλω να το καταθέσω:
Σε μια συζήτηση για την ορθότητα των μεθόδων και την αγιότητα της Γερόντισσας , ο εν λόγω ιερέας έγινε αντικείμενο χλεύης και αντιδράσεων από τους συναδέλφους του. Τον σκάσανε τον άνθρωπο και πήγε να κοιμηθεί με βαθιά θλίψη . Μετά απο μια νύχτα αγωνίας , κατά το ξημέρωμα, ΒΛΕΠΕΙ ΤΗΝ ΑΓΙΑ να μπαίνει στην κάμαρα του και του πήρε την στενοχώρια . Και του λέει:
ΕΜΕΝΑ, παιδί μου, δεν με νοιάζει αν με ανακηρύξουν αγία και όλα όσα λένε για μένα, ΜΟΥ ΑΡΚΕΙ ΤΗΣ ΑΝΑΞΙΑΣ ΠΟΥ ΕΙΜΑΙ ΚΟΝΤΑ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ...
Δεν σχολιάζω περαιτέρω. Οποιος θέλει και μπορεί να το θέλει το πιστεύει! Ακόμα όμως και αν θεωρεί κάποιος ότι οσα μου είπε, είναι προϊόν φαντασίωσης, ας διδαχθεί, αν εχει πνευματική συναισθηση για το ποιόν της Γερόντισσας και ΤΙ τελικά μετράει και έχει αξία για τους ανθρώπους του Θεού. Και ας αναρωτηθούμε αν αυτή η εξουθένωση του εαυτού και η προσήλωση στον Χριστό είναι τελικά η ουσία της Αγιοτητας. Μυαλό έχουμε όλοι να το σκεφτούμε.
Ολες τα άλλα είναι φασαρίες και συζητησεις χωρίς αντίκρυσμα στην ωφέλεια.

σχόλιο :Τα συμπεράσματα δικά σας !

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου