Δευτέρα, Μαΐου 27, 2024

"Η ακρίβεια είναι εισαγόμενη" σας λένε...



John Goulianos
Dimitris Savvidis
"Η ακρίβεια είναι εισαγόμενη" σας λένε...
Το παράλογο του να πωλούνται ελληνικά προϊόντα στο εξωτερικό φθηνότερα από την Ελλάδα, πώς το εξηγούμε λοιπόν;
Ας μου πει κάποιος πόσο έχει το στραγγιστο γιαούρτι της φωτογραφίας στην Ελλάδα.
Πριν λίγα λεπτά, σε ένα από τα ακριβότερα σούπερ μάρκετ της Ολλανδίας έπεσε το μάτι μου στο κεσεδακι 170γρ με 0% λιπαρά. Τιμή 0.99€ . Που σημαίνει τιμή κιλού 5,82.
Με μια γρήγορη αναζήτηση βρίσκω το ίδιο γιαουρτι σε ελληνικό σούπερ μάρκετ με τιμή κιλού 7.85€ . Ακριβότερα δηλαδή 34% από ο,τι κοστίζει σε ένα από τα ακριβότερα ολλανδικά σούπερ μάρκετ.





Αν τώρα εσείς αυτό το θεωρείτε λογικό, τότε μπορείτε να προσπεράσετε αυτό το ποστ. Μπορείτε και να μου γράψετε τις γνωστές ατάκες "τα βάζεις με τη χώρα σου". Σας απαντώ πως δεν τα βάζω με τη χώρα μου. Τη χώρα μου την αγαπάω. Με το σάπιο σύστημα που διαχειρίζεται τη χώρα μου τα βάζω.
Δυστυχώς είναι μια μεγάλη πραγματικότητα πλέον πως το κόστος ζωής στην Ελλάδα είναι ακριβότερο από ό,τι στην Ολλανδία. Τόσο σε απόλυτα μεγέθη (τα ίδια προϊόντα κοστίζουν ακριβότερα στην Ελλάδα) όσο και σε αναλογικά μεγέθη (σε σχέση με το βασικό μισθό).
Μονάχα τα ενοίκια έχουν μείνει να είναι ελάχιστα ακριβότερα από ότι στην Ελλάδα αλλλα και αυτά είναι πολύ λιγότερο ποσοστιαία σε σχέση με το βασικό μισθό.
Και σας ρωτάω. Πόσο λογικό θεωρείτε να πωλείται στην Ελλάδα ένα προϊόν που παράγεται εκεί στην ίδια τιμή με αυτή που πωλείται στο εξωτερικό; Όταν για να φτάσει στο εξωτερικό απαιτείται ένα επιπλέον κόστος για τη μεταφορά. Και όταν η εταιρεία το διαθετει σε μια αγορά που ο τελικός καταναλωτής έχει μεγαλύτερη αγοραστική δύναμη.
Πόσο λογικό;
(Λινκ από το ελληνικό σούπερ μάρκετ στα σχόλια)





Όλες οι αντιδράσεις:10Εσείς και 9 ακόμη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου