«Μη σκιάζεστε στα σκότη! Η λευθεριά σαν της αυγής το φεγγοβόλο αστέρι της νύχτας το ξημέρωμα θα φέρει». Ι. Πολέμης
Ποιός θά ἀκούσει τήν ἀγωνία τῶν παιδιῶν μας;
Ἀγρίνιο 9/1/2021
Ποιός θά ἀκούσει τήν ἀγωνία τῶν παιδιῶν μας;
Ἀρχιμανδρίτου
Παύλου Ντανᾶ Ἱεροκήρυκος
Ἕνας ἁγιασμένος Γέροντας μᾶς εἶπε, ὅτι μετά τόν κορωνοϊό ἡ κάθε μέρα θά εἶναι διαφορετική ἀπό τήν ἄλλη καί ὁ Ἀντίχριστος θά ἔρθει πιό γρήγορα.
1. Ὡστόσο, ὀφείλουμε νά σκύψουμε στό δράμα πού ζοῦν τά παιδιά μας μέ τή μάσκα στά σχολεῖα. Τούς θέσαμε τό ἐρώτημα: «Ποιά εἶναι τά συναισθήματά σας γιά τή μάσκα στό σχολεῖο». Ἰδού τί ἀπάντησαν γιά τή χρήση της. Οἱ ἀπαντήσεις τους εἶναι διδακτικές καί ἐλεγκτικές. Δείχνουν τήν ψυχική καί σωματική κακοποίηση πού ὑφίστανται.
· Μαρία (Γ΄ Γυμνασίου)
Γενικά, η χρήση της μάσκας στο σχολείο υποτίθεται ότι είναι για το «καλό» μας. Κατά την άποψή μου, η μάσκα δεν είναι υποφερτή, ειδικά, όταν οι μαθητές αναγκάζονται να την χρησιμοποιήσουν για επτά περίπου ώρες συνεχόμενα. Επίσης, σε μερικά σχολεία η χρήση της είναι υποχρεωτική και στα διαλείμματα, με αποτέλεσμα οι μαθητές να μην μπορούν να αναπνεύσουν. Τέλος, ιδιαίτερο πρόβλημα έχουν οι μαθητές οι οποίοι φοράνε γυαλιά, αφού, όπως αναπνέουν, τα γυαλιά τους θολώνουν και δεν μπορούν να δουν.
Εἰρήνη (Α΄ Δημοτικοῦ)
Όταν σκεπάζει τη μύτη μου η μάσκα νιώθω ότι ζεσταίνομαι και νιώθω χάλια. Με τη μάσκα δεν ακούω τι μου λέει ὁ άλλος.
Παυλίνα (Β΄ Γυμνασίου)
Δεν μου αρέσει να φοράω μάσκα στο σχολείο με ενοχλεί πολύ, δεν μπορώ να μιλήσω. Πιστεύω, ότι όλοι δυσκολευόμαστε, αλλά δεν μπορούμε να κάνουμε αλλιώς, γιατί πλέον είναι υποχρεωτική.
Ἀγάθη (Β΄ Δημοτικοῦ)
Φέτος στο σχολείο φοράμε μάσκα και εμένα δεν μου αρέσει, γιατί με ζεσταίνει. Όταν γελάει η Δασκάλα δεν φαίνεται. Μας ενοχλεί η μάσκα. Και οι Δάσκαλοι λένε να καλύπτουμε και τη μύτη με τη μάσκα. Και όταν μιλάμε δεν ακουγόμαστε. Νομίζω, ότι με τη μάσκα θα αρρωστήσω, όχι όμως από κορωνοϊό!
Κων/να (Γ΄ Γυμνασίου)
Η ζωή με τη μάσκα στο σχολείο είναι εξουθενωτική, διότι δεν είναι εύκολο να είσαι κάθε μέρα με τη μάσκα στο πρόσωπό σου με την οποία δεν μπορείς να αναπνεύσεις. Δεν λέω, οι μεγάλοι άνθρωποι έχουν τα δίκια τους να φοβούνται, γιατί για τους πολύ μεγάλους με προβλήματα ανθρώπους είναι επικίνδυνο. Για τους νέους ανθρώπους χωρίς προβλήματα που υποστηρίζουν τη μάσκα, είμαι κατάπληκτη και δεν θα μπορούσα να πιστέψω ποτέ πως κάποιος θα ήθελε το κακό του, διότι μόνο κακό μας κάνει η μάσκα. Το μεγαλύτερο κακό είναι τα πολλά αναπνευστικά προβλήματα.
Επίσης, υπάρχουν πολλοί Καθηγητές που υποστηρίζουν τη μάσκα, κάποιοι που το περιμέναμε, αλλά και κάποιοι που δε το περιμέναμε ποτέ, έχοντας υπόψη μου έναν Καθηγητή -που δεν το περίμενα- πέρυσι ήταν ένας άλλος άνθρωπος, μας έλεγε ότι αυτά για τον κορωνοϊό είναι ψεύτικα, ενώ φέτος, όταν δεν φοράμε τη μάσκα, μας φωνάζει να τη βάλουμε γρήγορα!
Επιπλέον στην αρχή του σχολείου αλλά και τώρα η μάσκα είναι ανυπόφορη. Σου προκαλεί νύστα, εξουθένωση και δεν μπορείς να προσέξεις στο μάθημα ούτε να το καταλάβεις. Γενικά, φέτος τα περισσότερα παιδιά δεν ακούνε ή δεν καταλαβαίνουν τίποτα. Η μάσκα εκτός από νύστα μας προκαλεί ζαλάδα και πονοκέφαλο. Κάποιοι μπορεί να μην πιστεύουν ότι είναι από τη μάσκα, μπορεί να νομίζουν ότι είναι φυσικό, όμως πιστεύω ότι με τον καιρό θα καταλάβουν και αυτοί την αλήθεια.
Επίσης πιστεύω, ότι οι ειδήσεις προσπαθούν να κάνουν πλύση εγκεφάλου στους πολίτες, σε κάποιους δυστυχώς το έχουν καταφέρει. Σε κάποιους άλλους όχι. Προσπαθούν, αλλά δεν πιστεύω ότι θα το πετύχουν ποτέ.
Ἄννα (Ε΄ Δημοτικοῦ)
Το θέμα με τη μάσκα παρατραβάει. Όταν μπαίνει στην τάξη ο Δάσκαλος δεν ξέρουμε άμα γελάει ή αν είναι νευριασμένος. Όλους τους ενοχλεί η μάσκα και είμαι και εγώ μέσα σ’ αυτούς. Ιδρώνω, τα αυτιά μου με πονάνε, έχω δύσπνοια και ζαλίζομαι. Πολλές φορές μιλάω είτε εγώ είτε κάποιος άλλος και ο Κύριος προσπαθεί να δει ποιος μιλάει. Στο διάλειμμα δεν φοράμε μάσκα κι αυτά τα 10΄ λεπτά χαλαρώνω. Μου φαίνεται παράξενο, γιατί δεν φοράμε στο διάλειμμα. Μήπως έξω δεν υπάρχει κορωνοϊός; Μάλλον μας κοροϊδεύουν.
2. Προσθέσαμε καί ἕνα δεύτερο ἐρώτημά τους: Ποιά εἶναι ἡ γνώμη τους γιά τήν τηλεκπαίδευση.
v Ἀγγελική (Γ΄ Γυμνασίου)
Τα διαδικτυακά μαθήματα είναι χάλια. Συχνά δεν είναι καλή η σύνδεση, δεν σε ακούει ο καθηγητής. Δεν έχεις επαφή με κανέναν. Το χειρότερο θα αφήσουν μαθησιακά κενά και δεν θα ολοκληρώσουμε ούτε τα βασικά.
v Ἀλεξάνδρα (Στ΄ Δημοτικοῦ)
Κατά τη διάρκεια αυτής της σχολικής χρονιάς έγιναν πολλά πράγματα, τα οποία με δυσκόλεψαν αρκετά, ειδικά τα μαθήματα τα οποία γίνονται με κινητό, τάμπετ ή υπολογιστή. Επίσης, έγιναν και πράγματα που δεν είχαν σχέση με το σχολείο όπως:
1. Πρέπει να φοράμε μάσκα παντού το οποίο δεν με ευχαριστεί.
2. Είναι ανάγκη, να αφιερώνω τον περισσότερό μου χρόνο μπροστά στο κινητό, για να παρακολουθώ τα μαθήματα, το οποίο δεν είναι καλό για τα μάτια και τώρα πλέον πρέπει να φοράω γυαλιά. Τώρα πια τα μάτια μου με πονάνε λίγο.
3. Δεν είναι πολύ εύκολο να κάνω μάθημα με το κινητό, γιατί κάποιες φορές δεν καταλαβαίνω την Κυρία όταν τα εξηγεί. Κάποιες φορές θέλω να φάω ή να πιω κάτι, γιατί τρεις ώρες μπροστά στο κινητό χωρίς νερό και φαγητό, δεν αντέχω. Σήμερα, ας πούμε, βγήκα από το μάθημα, γιατί με πονούσαν τα μάτια μου και το κεφάλι μου, οπότε έφυγα.
4. Όταν ήμουν στο σχολείο μπορούσα να ακούσω, να συγκεντρωθώ καλύτερα, γιατί ήμουν στην ίδια τάξη, στον ίδιο χώρο με τη Δασκάλα μου. Μπορούσε να με αγγίξει και να τη δω και να την καταλάβω, όμως τώρα που κάνουμε τέτοιο μάθημα με το ζόρι μπορώ να το καταλάβω.
5. Η χρήση της μάσκας δεν είναι εύκολο, δεν μπορώ να πάω πουθενά χωρίς μάσκα.
v Κωνσταντίνος (Δ΄ Δημοτικοῦ)
Δεν καταλαβαίνω τα μαθήματα. Καμιά φορά κολλάει το ίντερνετ, μερικές φορές διψάω και πεινάω, αλλά δεν έχω το περιθώριο να το πω στη Δασκάλα, αισθάνομαι και λίγο φόβο που δεν είναι οι γονείς μου στο σπίτι. Ακόμη:
1. Όταν λειτουργούσε το σχολείο και φοράγαμε μάσκα, εγώ δεν μπορούσα να αναπνεύσω και γι’ αυτό την κατέβαζα τουλάχιστον μέχρι τη μύτη για να ανασαίνω, αλλά η Κυρία μου με φώναζε, όταν την ανέβαζα το στόμα μου στέγνωνε και γι’ αυτό εγώ έπινα συνέχεια νερό.
2. Τώρα, τα μαθήματα τα διαδικτυακά με δυσκολεύουν πάρα πολύ και δεν τα καταλαβαίνω, επειδή καμιά φορά πέφτει το ίντερνετ και δεν μπορώ να ακούσω τη Δασκάλα σε κάποια μαθήματα, όπως είναι τα Εικαστικά, τα Αγγλικά και η Γυμναστική. Καμιά φορά δεν ακούω την Κυρία και γι’ αυτό χάνω το μάθημα και φοβάμαι λιγάκι. Καμιά φορά όταν είμαι διαβασμένος νιώθω λίγο συντροφιά.
v Γεωργία Ἐφραιμία (Β΄ Δημοτικοῦ)
Η δυσκολία μου είναι στη Μουσική, γιατί μερικές φορές δεν ακούω την Κυρία. Πολλές φορές μας βγάζει έξω το σύστημα, κολλάει η οθόνη.
v Κατερίνα (Γ΄ Γυμνασίου)
Πρώτα από όλα, τα μαθήματα τηλεκπαίδευσης δεν έχουν μόνο τεχνικά προβλήματα, αλλά και λειτουργικά. Τα τεχνικά προβλήματα λόγω ίντερνετ είναι μεγάλο θέμα, διότι πολλές φορές δεν ακούμε τον καθηγητή όταν μιλάει, καθώς και όταν μας βάζουν κάποιο τεστ ή ασκήσεις, μπορούμε επίσης να το παραλείψουμε, λέγοντας κάποια δικαιολογία π.χ. ότι δεν ανοίγει το μικρόφωνό μας ή ότι υπάρχει πρόβλημα με τη σύνδεση.
Επίσης, όλα τα παιδιά έχουν την άνεση του σπιτιού τους, οπότε έχουν και την ευκαιρία να κοιμηθούν εντός του μαθήματος (ένα από αυτά μπορεί να είμαι κι εγώ αρκετές φορές).
Προτιμώ τα παραδοσιακά μαθήματα για να μπορώ να κατανοήσω το μάθημα και για να έχω επαφή με τους καθηγητές και τους συμμαθητές μου, αντί να είμαι κλεισμένη στους τέσσερις τοίχους του δωματίου μου.
v Κωνσταντίνα (Ε΄ Δημοτικοῦ)
Άλλη μια μέρα καραντίνα πέρασε, και όλα είναι ίδια και βαρετά. Εμείς τα παιδιά κουραστήκαμε με όλο αυτό. Εμείς πρέπει να είμαστε έξω, να παίζουμε, και στα σχολεία μας να μαθαίνουμε.
Το μάθημα στην οθόνη με έχει κουράσει πολλές φορές, φτάνει βράδυ και με πονάνε τα μάτια μου και το κεφάλι. Έρχονται τα Χριστούγεννα που όλοι θέλουν να βγουν στους δρόμους και να γιορτάσουν, όμως δεν μπορούν γιατί απαγορεύεται. Ένα άλλο πράγμα που μου λείπει πολύ, είναι η Εκκλησία. Μπορεί να μην θέλω να σηκωθώ από το κρεβάτι, αλλά όταν φτάνουμε στη λειτουργία όλα αλλάζουν. Θέλω πολύ να ανοίξουν ξανά τις Εκκλησίες και από το καινούριο έτος όλα να είναι φυσιολογικά και πάλι.
v Σωτήρης (Δ΄ Δημοτικοῦ)
Εμείς τα παιδιά είμαστε γεννημένα να είμαστε ελεύθερα, να τρέχουμε, να παίζουμε και όχι να είμαστε κλεισμένα, στενοχωρημένα, φοβισμένα, με αγωνία για το αύριο, μόνο και μόνο από μια γρίπη.
Κύριε Μητσοτάκη, εσείς παιδιά δεν έχετε; Θα σας άρεσε να ζείτε φυλακή; Δώστε μας τη ζωή μας πίσω.
v Δέσποινα (Β΄ Δημοτικοῦ)
Εγώ είμαι ένα παιδάκι 7 χρονών. Μέχρι τώρα η ζωή μου ήταν λαμπερή σαν τον ήλιο και ξαφνικά ήρθε ένα μαύρο σύννεφο που το λένε κορωνοϊός και μας πλάκωσε και μας έκλεισε στα σπίτια και πάψαμε να γελάμε, να παίζουμε, να ονειρευόμαστε, να ΖΟΥΜΕ. Πότε θα τελειώσει επιτέλους αυτό το μαρτύριο; Πότε θα ακουστούν ξανά οι παιδικές φωνές; Πότε θα ακουστούν ξανά οι καμπάνες να χτυπούν; Είμαστε Ελληνόπουλα, είμαστε Χριστιανόπουλα!
v Γεωργία (Α΄ Λυκείου)
Τα διαδικτυακά μαθήματα είναι μια πρακτική εν μέσω καραντίνας για την διεξαγωγή των μαθημάτων και για την κάλυψη της διδακτέας ύλης. Παρ’ όλα αυτά προβλήματα ξεπηδούν, τα οποία δεν είχαν προβλεφθεί.
Αρχικά, από την πλευρά των δασκάλων, καταλαβαίνετε πόσο δύσκολο ήταν στην αρχή. Άνθρωποι 50-60 χρονών που δεν ήταν καθόλου εξοικειωμένοι με την τεχνολογία, χωρίς καμιά βοήθεια, κανένα σεμινάριο, να χρειάζεται να καλύψουν τη διδακτέα ύλη μέσω των Υπολογιστών.
Επίσης, δεν ξέρουν αν παρακολουθούνται από τους μαθητές, αφού οι περισσότεροι απλά δεν τους δίνουν προσοχή ή έστω την απαιτούμενη. Βάζω σε αυτούς και τον εαυτό μου. Απαντάμε όταν παίρνουν παρουσίες, όταν ρωτάνε αν ακούμε και γενικότερα για να δείξουμε ότι είμαστε εκεί. Δεν γίνεται ουσιαστικό μάθημα και στα περισσότερα τμήματα δεν συμμετέχουμε. Κάποια παιδιά μπαίνουν στο μάθημα και μετά κοιμούνται, αλλά αφήνουν το κινητό ανοιχτό και πάνε σε άλλο δωμάτιο ή άλλα απλά ακούνε. Το μάθημα γίνεται βαρετό και ανούσιο.
Από την άλλη πλευρά, δικαιολογημένα αντιδρούμε και εμείς έτσι. Τι ακριβώς περίμεναν από τους μαθητές να κάνουν. Μάθημα; Δίπλα από το ζεστό κρεβάτι μας, με το νόστιμο φαγητό στο σπίτι και με την ελευθερία να κάνουμε ό, τι άλλο θέλουμε στο χώρο μας, εμείς θα επιλέξουμε τα αρχαία; Δεν νομίζω.
Μη μιλήσουμε και για την έλλειψη Υπολογιστών σε ένα σπίτι, το ασθενές δίκτυο, που προκαλεί τόσα και τόσα προβλήματα. Αν δεν υπάρχει καλή σύνδεση, δεν υπάρχει ήχος, βίντεο, εικόνα και κολλάει και το κινητό. Τα περισσότερα όμως προβλήματα είναι για τις μεγάλες οικογένειες, τα παιδιά που ζουν απομακρυσμένα και για τις οικογένειες που δεν μπορούν οικονομικά να τα βγάλουν πέρα. Τέλος, το όλο σύστημα σε καθιστά ακίνητο, καθισμένο σε μια καρέκλα, σε ένα γραφείο, μετανιώνοντας για τις επιλογές της ζωής σου.
v Κωνσταντίνα (Φοιτήτρια)
Νέες καταστάσεις και νέα δεδομένα. Αδιαμφισβήτητο είναι ότι ο κορωνοϊός ήρθε και άλλαξε όλα όσα θεωρούσαμε δεδομένα. Εγώ ως φοιτήτρια ομολογώ ότι μετά από εννέα μήνες τηλεκπαίδευσης στο πανεπιστήμιο, δεν έχω προσαρμοστεί ακόμα σε αυτήν την διαδικασία διδασκαλίας. Πολλά τα προβλήματα με τα οποία έρχομαι αντιμέτωπη. Πολλές ώρες παρακολούθησης μπροστά από μία οθόνη. Πόσο να αντέξεις και πόσο να πείσεις τον εαυτό σου ότι το μάθημα διεξάγεται κανονικά; Όσο και αν προσπάθησα, δεν κατάφερα τίποτα. Το μάθημα είναι μονότονο. Ο καθηγητής παραδίδει κανονικά την ύλη του και εμείς παρακολουθούμε σαν τηλεθεατές τηλεοπτικού show. Nαι μεν υπάρχει η δυνατότητα χρήσης chat για την υποβολή ερωτήσεων αλλά λίγοι φοιτητές το χρησιμοποιούν. Οι περισσότεροι μένουν με απορίες μιας και έχουν χάσει το ενδιαφέρον τους προς το αντικείμενο.
Έπειτα, η ηλεκτρονική πλατφόρμα webex στην οποία διεξάγεται το μάθημα ουκ ολίγες φορές δεν ανταποκρινόταν, με αποτέλεσμα να χάνουμε το μάθημά μας. Εκτός αυτού, τεράστιο πρόβλημα έχει προκύψει στην διανομή των συγγραμμάτων μας. Υπάρχουν έως και σήμερα φοιτητές οι οποίοι δεν έχουν λάβει ούτε ένα σύγγραμμα και η εξεταστική αρχίζει σε λιγότερο από έναν μήνα! Προσωπικά, έχω λάβει μόνο τα δύο εκ τεσσάρων συγγραμμάτων.
Όσον αφορά το θέμα των εξετάσεων, κατά την προηγούμενη εξεταστική του εαρινού εξαμήνου κλήθηκα να δώσω ηλεκτρονικά τα περισσότερα από τα μαθήματά μου. Δεν κρύβω ότι εξαιτίας κακής σύνδεσής μου στο internet κινδύνευσα να μην συνδεθώ στην πλατφόρμα εξέτασης!! Μάλιστα, οι καθηγητές γνωρίζοντας τις δύσκολες συνθήκες δεν είχαν μειώσει την ύλη, ούτε ήταν πιο επιεικείς στην βαθμολόγηση.
Μετά από τα προβλήματα που προανέφερα, οι φοιτητές οφείλουμε να ανταποκριθούμε σε ένα πλήρες αποτυχημένο σύστημα διδασκαλίας. Πολλά προβλήματα, άγχος και αμφιβολία. Θα έρθουν τελικά τα συγγράμματα; Αν ναι, πότε; Θα καταφέρουμε να βγάλουμε την ύλη και να συνδεθούμε στην πλατφόρμα των εξετάσεων; Όλα αβέβαια και ρευστά. Το μόνο που μας μένει είναι να ελπίζουμε ότι θα λάβει σύντομα τέλος όλο αυτό και θα επιστρέψουμε στα αμφιθέατρά μας.
3. Ἀπό τίς μαρτυρίες τῶν παιδιῶν καί τῶν ἐφήβων διαπιστώνουμε τά ἑξῆς:
Ø Ἡ μάσκα καί ἡ τηλεκπαίδευση ἐμποδίζουν τήν προσωπική ἐπικοινωνία μέ τούς ἄλλους συμμαθητές καί Καθηγητές.
Ø Δημιουργοῦν στά παιδιά μας φοβίες, σύγχυση, πανικό, θλίψη, κατάθλιψη καί καχυποψία, πού ἔρχονται σέ ἀντίθεση μέ τήν ψυχοσύνθεσή τους.
Ø Μιά δαιμονισμένη κατά τήν ὥρα πού διάβαζε ὁ ἱερέας τούς ἐξορκισμούς φώναζε: «Κλεῖστε τά κατηχητικά, γιατί αὐτά ὁδηγοῦν τά παιδιά στό Ναζωραῖο (τό Χριστό), τά ἑνώνουν μέ τήν Ἐκκλησία, τά καθιστοῦν ὁλοκληρωμένες προσωπικότητες… Ἄχ, ἀπ’ τά κατηχητικά βγαίνουν καλοί οἰκογενειάρχες».
Πόση μεγάλη ζημιά ἔχει γίνει στίς παιδικές καί νεανικές ψυχές ἀπό τότε πού ἔκλεισαν οἱ Ἐκκλησίες καί δέν λειτούργησαν τά κατηχητικά σχολεῖα!
Ø Ὁ ἱερός Χρυσόστομος, ὡς μεγάλος παιδαγωγός, συνιστᾶ καί λέει, ὅσον ἀφορᾶ τήν κατανόηση τῆς διδασκαλίας ἀπό τούς μαθητές μέσα στήν τάξη, πρᾶγμα τό ὁποῖο καταργήθηκε ἀπό τή στιγμή καί τήν ὥρα πού ἔκλεισαν τά σχολεῖα, τά ἑξῆς: «Νά βοηθεῖς στήν καρποφορία τῆς διδασκαλίας μέ τή λογική σκέψη σου. ὄχι μόνο νά ἐπιδοκιμάζεις τή διδασκαλία, ἀλλά νά προσπαθεῖς νά τήν κατανοήσεις. ὄχι ἁπλῶς νά δέχεσαι τόν ἦχο τῶν λέξεων, ἀλλά νά ἐξετάζεις σέ βάθος τήν οὐσία τῶν νοημάτων. Νά προσέχετε μέ ἀκρίβεια τά λεγόμενα καί νά τά ἔχετε διαρκῶς στή μνήμη σας καί νά τά περιστρέφετε διαρκῶς στή σκέψη σας».
Ø Βαρυσήμαντα εἶναι τά λόγια τοῦ ἐπιστήμονα Ψυχολόγου M. Sc. Ἐλευθεριάδη Γ. Ἐλευθερίου:
«Φορέστε μάσκες στά παιδιά. Καλύψτε τα πρόσωπά τους. Μάθετέ τους νά φοβοῦνται τό ἕνα τό ἄλλο. Νά μήν πλησιάζονται.
Φορέστε μάσκες στά παιδιά. Σωστή ἀπόφαση… Ἀφήνω ἀπό ἔξω τό ἰατρικό κομμάτι. Μπορεῖ κάποιος ἀπό τούς λαμβάνοντες τίς ἀποφάσεις, νά παραθέσει ἐπαρκή βιβλιογραφία, γιά τήν ἐπίπτωση τῆς παρατεταμένης χρήσης μάσκας στόν ψυχισμό ἑνός παιδιοῦ; Γιά τήν ἐπίπτωση στίς κοινωνικές σχέσεις;
Φορέστε μάσκες στά παιδιά. Δημιουργεῖστε μιά κουλτούρα πού εἶναι «δικαίωμα» καί «πολιτικά ὀρθό» νά γδύνει κανείς τό σῶμα του καί νά κυκλοφορεῖ, ἀλλά εἶναι ἐπιτακτική ἀνάγκη νά ἔχει τό πρόσωπό του καλυμμένο. Προφάσεις ἐν ἁμαρτίαις…
Φορέστε μάσκες στά παιδιά. Ἐκμηδενίστε τήν ἱερότητα τοῦ προσώπου. Αὐτό θέλετε. Μιά κοινωνία ἀποξενωμένων. Μιά κονωνία δαιμόνων.
Ντροπή σας κύριοι. Ντροπή σας.
Θά θερίσετε ὅ,τι σπέρνετε.
Ὁ Θεός νά σᾶς συγχωρέσει».
Ø Ἡ Νέα Τάξη Πραγμάτων πέτυχε καί μέ τήν εὐλογία τῆς πλειονότητας τῶν Ἐπισκόπων, νά χειραγωγοῦνται τά παιδιά μας καί νά γίνουν ἄβουλα ὄντα μέ δουλικότητα.
Ø Στό Μυστήριο τῆς Ἐξομολογήσεως τά παιδιά μιλάνε γιά τήν ψυχική καί σωματική κακοποίηση πού ὑφίστανται, λόγῳ τῆς μάσκας καί τῆς τηλεκπαίδευσης.
4. Ὡς ἀνάξιος πνευματικός θά ὁμολογήσω μέ λύπη, ὅτι τά παιδιά μας, ἀκόμη καί τοῦ Δημοτικοῦ, συνηθίζουν -περισσότερο αὐτό τό διάστημα- νά βλέπουν βρωμερά καί αἰσχρά ἔργα μέ ἀποτέλεσμα νά μολύνονται!!! Ἐπηρεάζονται ἀπό τή βία, τή μαγεία καί ἐθίζονται στή ραστώνη, στήν ἀπραξία καί τή λαιμαργία.
Ἀλλοίμονο σέ ὅλους αὐτούς πού θέλουν τά παιδιά μας διεστραμμένα καί ὄχι ἁγνά καί καθαρά, μακριά ἀπό τήν πολυειδή ἁμαρτία, πού τά καταρρακώνει. Ἀποξενωμένα ἀπό τήν κοινωνικότητα, τήν ἀλληλεγγύη, τίς πολιτιστικές ἀξίες, τά ἐθνικά ἰδεώδη, τά ἤθη καί τά ἔθιμα, πού ἀποτελοῦν γιά μᾶς τούς Ἕλληνες τήν οὐσία τῆς ὑπάρξεώς μας, ὡς Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί καί Ἕλληνες.
Εἶναι ἀξιοσημείωτο, ὅτι, μέ τή μασκοφορία μέσα στό Ναό, σπέρνουμε στίς ἄδολες καί ἀθῶες ψυχές των παιδιῶν μας, τήν ἀθεΐα, τήν ἀσέβεια καί τήν ἀνευλάβεια, ὑποτιμώντας καί περιφρονώντας τό Μυστήριο τῆς Θείας Εὐχαριστίας, τίς ἅγιες Εἰκόνες, τά ἱερά Λείψανα, τόν Ἁγιασμό, τό Ἀντίδωρο, μέ τό φόβο ὅτι θά κολλήσουν κάποιον ἰό μέσα στό Ναό τοῦ Θεοῦ!
Τί φοβερό! Ἀντί νά περάσουμε τό μήνυμα σέ ὅλους τούς ἀνθρώπους ὅτι ἡ Ἐκκλησία μᾶς ἐμβολιάζει μέ τήν ἄκτιστη Χάρη τοῦ Θεοῦ διά τῶν Ἁγίων Μυστηρίων, θέλουμε νά καταστήσουμε τούς Ναούς ἐμβολιαστικά κέντρα, ἐξαιτίας τῆς θεοποίησης τῆς ὑγείας καί τῆς ἐπιστήμης.
Ὁ Ἁγιορείτης Γέροντας, ὁ μακαριστός π. Διονύσιος τῆς Κολιτσοῦς, εἶχε προφητεύσει ὅτι θά ἔλθει μία παγκόσμια φοβερή λοίμωξη πού θά προσβάλλει πλῆθος ἀνθρώπων, καί ὅτι δέν θά προσβάλλονται ὅσοι πηγαίνουν στούς Ναούς, καί κοινωνοῦν τό Σῶμα καί τό Αἷμα τοῦ Χριστοῦ μας.
Ἕνας πρώην μάγος, ἐξομολογούμενος μέ συντριβή καρδίας, μοῦ εἶπε, ὅτι κατά τήν ἡμέρα τῶν Θεοφανείων, νεκρώνονται ὅλες οἱ μαγικές πράξεις καί δέν ἔχουν καμία ἀπολύτως δύναμη. Ἔτσι, λοιπόν, ἐξηγεῖται τό γεγονός, ὅτι οἱ κυβερνῶντες, ἐπειδή, ἀκριβῶς, ἀσκοῦν δαιμονικό ἔργο ἐναντίον τοῦ Χριστοῦ καί τῆς Ἐκκλησίας, προσπάθησαν νά ἀκυρώσουν τόν Ἁγιασμό τῶν ὑδάτων κατά τήν ἡμέρα τῶν Θεοφανείων ὅπου ἁγιάζεται ὁλόκληρη ἡ δημιουργία τοῦ Θεοῦ. Καί συγχαίρουμε ἐκείνους οἱ ὁποῖοι εἴτε κληρικοί εἶναι εἴτε λαϊκοί, δέν ὑπολόγισαν τά τόσα δρακόντεια μέτρα καί ἐπετέλεσαν αὐτό τό Ἅγιο ἔργο.
Μετά τόν Ἐπιτάφιο καί τήν Ἀνάσταση, ἀκύρωσαν τόν Ἁγιασμό τῶν ὑδάτων τῆς Χώρας μας, καί ἐνῶ ὁ Πατριάρχης Ἁγίασε τά ὕδατα στό Βόσπορο μέ τήν ἀνοχή τοῦ δικτάτορα Ἐρντογάν, καθώς ἐπίσης καί στήν Ἀλβανία, οἱ ἄθεοι πολιτικοί μας μέ τούς λοιμωξιολόγους ἀπεφάνθησαν, ὅτι ὁ κορωνοϊός μεταδίδεται καί μέ τόν Ἁγιασμό τῶν ὑδάτων.
Στό ἴδιο μῆκος κύματος κινήθηκε ὁ Ὑπουργός Ὑγείας κ. Βασίλης Κικίλιας, ὅταν στίς 16 Δεκεμβρίου 2020, χωρίς συστολή, δήλωσε τά ἑξῆς ἀπό τηλεοράσεως: «…Δέν ἀξίζει τόν κόπο γιά μία ἤ δύο μέρες, δῆθεν γιορτῆς, νά κινδυνεύσουν ζωές συνανθρώπων μας». Προφανῶς, ξεχνάει ὁ Ὑπουργός Ὑγείας, ὅτι βρίσκεται στήν Ὀρθόδοξη Ἑλλάδα, πολύ δέ περισσότερο, ὅταν καθημερινά δεχόμαστε ἀπειλές ἀπό τήν Τουρκία.
Τελειώνουμε μέ τά λόγια τοῦ ἁγνοῦ ἥρωα τῆς Ἐπαναστάσεως τοῦ 1821 Ἰωάννη Μακρυγιάννη: «Ὅσο ἀγαπῶ τήν Πατρίδα μου δέν ἀγαπῶ ἄλλο τίποτας. Νά ’ρθῇ ἕνας νά μοῦ εἰπῇ ὅτι θά πάγῃ ὀμπρός ἡ Πατρίδα, στέργομαι νά μοῦ βγάλῃ καί τά δυό μου μάτια… Κι ἄν πεθάνωμεν, πεθαίνομεν διά τήν Πατρίδα μας, διά τήν θρησκείαν μας… Αὐτός ὁ θάνατος εἶναι γλυκός!».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου