Πέμπτη, Νοεμβρίου 15, 2018

“Οπλοφορείς” και μόνο έτσι κυκλοφορείς;


“ -ΚΙΝΔΥΝΟΙ πολύ μεγάλοι βρίσκονται έξω από την πόρτα μας.
-δεν μπορείτε να κυκλοφορείται και να μην « οπλοφορείτε»
-ο σωματικός και πνευματικός ΘΑΝΑΤΟΣ ελλοχεύει, «οπλιστείτε» κατάλληλα αυτές τις μέρες ΚΑΙ προπονηθείτε σωστά για να στοχεύετε ίσια στον στόχο.”
Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας
Ούτε καν μπορούσαμε να φανταστούμε πριν χρόνια η να περιγράψουμε τους κινδύνους που μας περίζωσαν στις μέρες μας. Πολιτικές ανοικτές συνόρων και από την άλλη πλευρά διεθνή ΜΜΕ ομιλούν για εισαγωγή και φύτεμα στην Ελλάδα πυρήνων σκληρών μακελλάρηδων τζιχαντιστών.


Σεισμοί μεγάλου μεγέθους και μας προειδοποιούν για άλλους μεγαλύτερους, μιας και τα τεκτονικά ρήγματα στον Ελλαδικό χώρο φόρτωσαν άσχημα.


Οικονομική φτώχεια, ανεργία, εξαθλίωση, εισαγόμενη εγκληματικότητα και λες


Να είχα ένα ΟΠΛΟ;


Τι θα κάνω, αναρωτιέσαι ; αισθάνεσαι να μην σε προστατεύει κανείς.


Ανασφάλεια και συμπιεστική κατάθλιψη, ένδεια ΠΙΣΤΗΣ, απώλεια λογικής.


Όποιος δεν αδιαφορεί, τα βλέπει , προβληματίζεται και λέει :


«Ένα ΟΠΛΟ, τουλάχιστον να είχα, ένα όπλο να ασφαλίσω την οικογένεια μου και τον εαυτό μου;;»


Αυτά τα ερωτήματα τέθηκαν πριν λίγες μέρες σε ένα γνωστό πνευματικό άτομο και αυτό μας είπε τα παρακάτω για να τα μεταφέρουμε στο αναγνωστικό κοινό:


-ΚΙΝΔΥΝΟΙ πολύ μεγάλοι βρίσκονται έξω από την πόρτα μας.


-δεν μπορείτε να κυκλοφορείται και να μην « οπλοφορείτε».


-ο σωματικός και πνευματικός ΘΑΝΑΤΟΣ ελλοχεύει , « οπλιστείτε» κατάλληλα αυτές τις μέρες ΚΑΙ προπονηθείτε σωστά για να στοχεύετε ίσια στον στόχο.


Και ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ όπως μας εξήγησε εννοούσε ως ΟΠΛΟ την ΜΕΓΑΛΗ ΝΗΣΤΕΙΑ των ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ που ξεκινάει παράλληλα με μεγάλα επικείμενα Εθνικά και Γεωπολιτικά Γεγονότα.


Μας σύστησε να οπλιστούμε με την ΝΗΣΤΕΙΑ που θα μας κάνει αόρατους στον μέσα και στο έξω εχθρό , στον επίβουλο τρομοκράτη αλλά και στους κινδύνους του λοιμού- λιμού – καταποντισμού – πυρός – μαχαίρας – εμφυλίου πολέμου και αιφνίδιου θανάτου που μας περικύκλωσαν και δεν είναι μόνο ως ευχή της Εκκλησίας που ακούγεται.


ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ


«η είσοδος των Ορθοδόξων στο ευλογημένο στάδιο της νηστείας παγώνει τις μηχανές του εχθρού, τους κατατροπώνει πριν ακόμα ξεκινήσουν»


«αυτές τις μέρες βάλτε και τα παιδιά σας να νηστέψουν, αν μπορούν»


Μας συνέστησε να διαβάσουμε ΜΕΓΑ ΒΑΣΙΛΕΙΟ για να πειστούμε από την αναγκαιότητα να σηκώσουμε τα όπλα της ΝΗΣΤΕΙΑΣ .


«Σε μιαν αμφίρροπη πολεμική συμπλοκή, η παρουσία κάποιου συμμάχου στο πλευρό του ενός εμπολέμου προκαλεί την ήττα του άλλου. Λοιπόν, το πνεύμα και η σάρκα βρίσκονται σε εμπόλεμη κατάσταση. Με ποιο θα συμμαχήσεις; Αν συμμαχήσεις με τη σάρκα, θα εξασθενήσεις το πνεύμα. Ενώ αν συμμαχήσεις με το πνεύμα, θα υποδουλώσεις τη σάρκα. Αφού θέλεις να ισχυροποιήσεις το πνεύμα σου, δάμασε τη σάρκα με τη νηστεία. Ο απόστολος Παύλος γράφει: «Όσο ο εξωτερικός άνθρωπος (δηλαδή η σάρκα) φθείρεται, τόσο ο εσωτερικός (δηλαδή το πνεύμα) ανανεώνεται» (Β’ Κορ. 4:16).


Ποιοι, πάλι, άφησαν τα πτώματά τους στην έρημο; Δεν τ’ άφησαν εκείνοι που επιζήτησαν την κρεοφαγία και την καλοπέραση της Αιγύπτου (Αριθ. 11:33-34); Όσο δηλαδή οι Ισραηλίτες έμεναν ικανοποιημένοι μόνο με το μάννα, νικούσαν τους εχθρούς τους και κανείς τους δεν αρρώσταινε. Όταν όμως θυμήθηκαν τις χύτρες με τα κρέατα και νοστάλγησαν τη δουλεία στην Αίγυπτο, τιμωρήθηκαν. Πέθαναν στην έρημο και δεν αξιώθηκαν να δουν τη γη της επαγγελίας.


Η νηστεία δεν ασκεί επίδραση μόνο στα άτομα. Επηρεάζει και ολόκληρη την κοινωνία. Συμμορφώνει και καθησυχάζει σύντομα όλους τους ανθρώπους. Επιβάλλει σιγή στα ξεφωνητά και τις κραυγές, εξορίζει τους τσακωμούς και τις διαμάχες, απομακρύνει την κατάκριση και την καταλαλιά.


Ποιου δασκάλου η παρουσία σταματάει τόσο γρήγορα τις αταξίες και το θόρυβο των παιδιών; Μόλις εμφανιστεί η νηστεία, κάθε ταραχή στην πόλη αυτόματα σταματάει.


Αν όλοι άκουγαν τις συμβουλές της νηστείας, θα επικρατούσε τέλεια ειρήνη σ’ ολόκληρη την ανθρωπότητα. Δεν θα ξεσηκωνόταν το ένα κράτος εναντίον του άλλου. Δεν θα είχαμε πολεμικές συμπλοκές ούτε κατασκευαστές όπλων. Δεν θα υπήρχαν δικαστήρια ούτε φυλακές. Οι ερημιές δεν θα φιλοξενούσαν κακοποιούς ούτε οι πόλεις συκοφάντες ούτε οι θάλασσες πειρατές.


Αν κυριαρχούσε η νηστεία, η ζωή μας δεν θα ήταν γεμάτη στεναγμούς. Γιατί αυτή θα δίδασκε σ’ όλους όχι μόνο τον περιορισμό της σπάταλης ζωής, αλλά και την αποχή από πολλά άλλα κακά. Θα δίδασκε την ολοκληρωτική φυγή και αποξένωση από τη φιλαργυρία και την πλεονεξία, από τη φιλοδοξία και τη φιληδονία. Αν απαλλαγούμε απ’ αυτά, θα ζούμε με ειρήνη και αγιασμό.


Αφού λοιπόν τέτοια αγαθά μας προσφέρει η βασίλισσα αυτή των αρετών, ας τη δεχτούμε χωρίς καμιά κατήφεια, χωρίς κανένα γογγυσμό. Όλοι πρόθυμα ας τιμήσουμε το πνευματικό τραπέζι που μας παραθέτει η νηστεία, εξαγνίζοντάς μας και προετοιμάζοντάς μας για την αιώνια θεία ευφροσύνη του παραδείσου.


Κάποιοι από εμάς έχουμε την εντύπωση ότι η νηστεία είναι μόνο για τους κληρικούς, τους μοναχούς και τους ασκητές. Τουναντίον η νηστεία είναι όπλο «ισχυρό» εναντίον του διαβόλου και ο διάβολος δεν κάνει διακρίσεις, αρέσκεται στο να είναι πολέμιος όλων. Αυτό μας το διαβεβαιώνει ο ίδιος ο Χριστός: «αυτό το δαιμονικό γένος δεν βγαίνει (δεν πολεμείται) παρά μόνο με προσευχή και νηστεία» (Μτ. 17, 21).


Οπόταν και εμείς πρέπει να νηστεύουμε για να αντιμετωπίσουμε τις δυνάμεις του κακού, όπως και ο Δανιήλ, ο οποίος με τη νηστεία «έσβησε τη δύναμη της φωτιάς, έφραξε τα στόματα των λιονταριών» (Εβρ. 11, 33-34). Έτσι, λοιπόν ας αποτελέσει παράδειγμα σε εμάς ο Δανιήλ, «ο άνδρας των επιθυμιών, αυτός που για τρεις εβδομάδες δεν έφαγε ψωμί και δεν ήπιε νερό(Δανιήλ 10, 2-3) δίδαξε και στα λιοντάρια να νηστεύουν, όταν κατέβηκε στο λάκκο( Δανιήλ 6,16-22). Διότι σαν από πέτρα ή χαλκό ή κάποια άλλη στερεά ύλη να ήταν κατασκευασμένος, τα λιοντάρια δεν μπορούσαν να μπήξουν τα δόντια τους. Επομένως η νηστεία αφού ενδυνάμωσε το σώμα του ανδρός, όπως η βαφή το σίδηρο, το έκανε αδάμαστο στα λιοντάρια, διότι δεν άνοιγαν το στόμα κατά του Αγίου» (Μέγας Βασίλειος, Λόγος Α΄ για τη νηστεία).


Η ζωή του Τιμίου Προδρόμου ήταν μια συνεχής νηστεία. Δεν είχε ούτε κρεβάτι ούτε τραπέζι ούτε κτήματα ούτε ζώα ούτε αποθήκες τροφίμων ούτε τίποτ’ άλλο, απ’ αυτά που θεωρούνται απαραίτητα για τη ζωή. Γι’ αυτό όμως ο Κύριος διακήρυξε πως ήταν «ο σπουδαιότερος απ’ όσους γέννησαν ποτέ γυναίκες» (Ματθ. 11:11).


Η νηστεία ανέβασε στον τρίτο ουρανό και τον απόστολο Παύλο, που την απαρίθμησε ανάμεσα στα καυχήματα για τις θλίψεις του (Β' Κορ. 11:27).


Για όλες όμως τις αρετές, κορυφαίο τύπο και υπογραμμό έχουμε τον ίδιο τον Κύριο. Ο Κύριος λοιπόν, έπειτα από νηστεία σαράντα ημερών, άρχισε το έργο του εδώ στη γη (Ματθ. 4:2). Πρώτα οχύρωσε και εξό­πλισε με τη νηστεία τη σάρκα, που πήρε για χάρη μας, κι υστέρα δέχτηκε τους πειρασμούς του διαβόλου. Παρόμοια κι εμείς, με νηστείες ας ετοιμαζόμαστε κι ας προγυμναζόμαστε στους αγώνες εναντίον των πνευματικών αντιπάλων.


Περί Νηστείας - Αγίου Βασιλείου του Μεγάλου
https://www.impantokratoros.gr/nhsteia.el.aspx


ΚΑΛΗ ΝΗΣΤΕΙΑ


Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας

Αναρτήθηκε από Thivaios Politis

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου