Και όλα αυτά επ’ ευκαιρία της 21ης Μαρτίου, που
θεωρείται «Παγκόσμια Ημέρα των Ηνωμένων Εθνών κατά του Ρατσισμού και των
Διακρίσεων».
Η λεγόμενη «Συλλογή του δέρματος» (‘Skin Collection’) εξηγεί η σουηδική
εταιρεία ‘Björn Borg’ σε μια πληρωμένη είδηση
στο περιοδικό μόδας Modette,
αποβλέπει στην καταπολέμηση αυτού που θεωρούν ως «κανόνα» του λευκού δέρματος.
Ενώ είναι κατανοητό ότι υπάρχει αγορά για σοκολατί εσώρουχα,
το περιοδικό καθιστά σαφές ότι το εσώρουχο αποτελεί «μια πολιτική δήλωση», σημειώνοντας
ότι επειδή τα «γυμνά εσώρουχα συνήθως είναι λευκά ή ροζ» η σειρά αυτή «παίρνει θέση
κατά του ρατσισμού».
Ο διευθυντής μάρκετινγκ της ‘Björn Borg’, Jonas Lindberg Nyvang λέει:
«Το γυμνό δεν είναι χρώμα. Είναι μια έννοια που ο καθένας θα
έπρεπε να έχει το δικαίωμα να απολαμβάνει. Εμείς αποκαλούμε την σειρά ‘έξι ανθρώπινες
αποχρώσεις’ και ο λόγος που την παρουσιάζουμε την Διεθνή Ημέρα των Ηνωμένων
Εθνών κατά των Φυλετικών Διακρίσεων είναι επειδή το πολιτικό κλίμα στην Ευρώπη είναι
πολύ σκληρό τον τελευταίο καιρό και θέλουμε να δείξουμε πού βρισκόμαστε. Αυτή
είναι η συμβολή μας στη συζήτηση».
Τονίζεται ότι η ιδέα να γίνουν γυμνά εσώρουχα για όλους
είναι ιδιαίτερα σημαντική τώρα, ως απάντηση στα «εθνικιστικά κόμματα που κερδίζουν
έδαφος στην Ευρώπη», καθώς και στην ανάγκη των «προσφύγων για ένα νέο
ξεκίνημα». Αν και η εταιρία Björn Borg μπορεί να έχει μεγάλες
ελπίδες για μια νέα αρχή για τους μετανάστες, μάλλον δεν πρέπει να έχουν μεγάλες
ελπίδες να πουλήσουν στους μετανάστες φρέσκα εσώρουχα, καθώς το «αντιρατσιστικό
εσώρουχο» θα πωλείται 32,95 ευρώ το ζευγάρι.
Πριν από τα «αντιρατσιστικά εσώρουχα» στη Σουηδία είχαν
προηγηθεί τα «αντιρατσιστικά χανζαπλάστ».
Η μεγαλύτερη αλυσίδα φαρμακείων της χώρας έσπευσε να βρει έναν
προμηθευτή για "σκούρα" χανζαπλάστ, ύστερα από καταγγελία μιας «αντιρατσίστριας»
φεμινίστριας blogger στο κρατικό ραδιόφωνο.
ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ / Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου