Σε αυτό το άρθρο θα σταθούμε στην θέση των Μαρτύρων του Ιεχωβά προς την Ιερά Παράδοση, και θα εξετάσουμε την άποψη της Αγίας Γραφής, και αν δικαίως διαφωνούν, ρίχνοντας μια γρήγορη ματιά στα έντυπα που μας προσφέρουν οι Μάρτυρες του Ιεχωβά όταν μας επισκέπτονται στα σπίτια μας.
Μερικά από τα έντυπα που μας έχουν προσφέρει οι Μάρτυρες του Ιεχωβά είναι αυτά που παρουσιάζονται στο άρθρο μας.
Η Ορθόδοξη πίστη στην Αγία Γραφή μας προτρέπει να κρατούμε την Ιερά Παράδοση.
Ἐπαινῶ δὲ ὑμᾶς, ἀδελφοί, ὅτι πάντα μου μέμνησθε, καὶ καθὼς παρέδωκα ὑμῖν τὰς παραδόσεις κατέχετε.
Α' Κορινθίους 11:2
Ἄρα οὖν, ἀδελφοί, στήκετε, καὶ κρατεῖτε τὰς παραδόσεις ἃς ἐδιδάχθητε εἴτε διὰ λόγου εἴτε δι' ἐπιστολῆς ἡμῶν.
Β' Θεσσαλονικείς 2:15
Κατωτέρω παραθέτουμε μέσα από τα έντυπα των Μαρτύρων του Ιεχωβά, για να διαπιστώσουμε αν η απόρριψη τους προς την Ιερά Παράδοση είναι σύμφωνη και με αυτά που γράφουν στα έντυπα που μας προσφέρουν στα σπίτια μας.
______
«Σύμφωνα με την ομόφωνη μαρτυρία που παρέχει η αρχαία Ιουδαϊκή παράδοση (η Αγία Γραφή δεν αναφέρεται σε αυτό το ζήτημα), αυτά τα χερουβείμ είχαν ανθρώπινη μορφή» (Ενόραση, τόμ.2, σελ.1273).
«Η Σκοπιά της Σιών της 1ης Ιανουαρίου 1900 (στην αγγλική) ανέφερε: «Η παράδοση λέει ότι ο Ιωσήφ πέθανε ενόσω ο Ιησούς ήταν ακόμη μικρός, καθώς επίσης ότι ο Ιησούς τον διαδέχθηκε ως ξυλουργός και έγινε το στήριγμα της οικογένειας» (Σκοπιά, 15.02.2000, σελ.13, παρ.12).
«[η Άννα, κατά την παράδοση ήταν η μητέρα της Μαρίας]» (Σκοπιά, 01.04.1984, σελ.25).
«Ο Ησαΐας από μετριοφροσύνη δεν δίνει πολλές πληροφορίες για τον εαυτό του. Η παράδοσηλέει ότι είχε συγγένεια με τη βασιλική οικογένεια του Ιούδα» (Σκοπιά, 15.10.1987, σελ.11, παρ.6).
«Ο Ιησούς προφανώς βρισκόταν στην Αυλή των Γυναικών, όπου στους τοίχους ήταν τοποθετημένα αρκετά κιβώτια ή κουτιά για να ρίχνει εκεί ο κόσμος τις προσφορές του. Η ιουδαϊκή παράδοσημας πληροφορεί ότι υπήρχαν συνολικά 13 κουτιά» (Σκοπιά, 01.12.1987, σελ.28) .
«Σύμφωνα με την παράδοση, στη διάρκεια αυτού του διωγμού ήταν που ο ηλικιωμένος απόστολος Ιωάννης εξορίστηκε στο Νησί της Πάτμου, όπου στέλνονταν οι εγκληματίες» (Σκοπιά, 01.05.1988, σελ.29).
«Μάλιστα, μια παράδοση που αναφέρεται στο Jerusalem Talmud (Ταλμούδ της Ιερουσαλήμ) λέει ότι, 40 περίπου χρόνια πριν από την καταστροφή της Ιερουσαλήμ το 70 μ.Χ., οι Ιουδαίοι έχασαν τη δικαιοδοσία που είχαν να εκτελούν τους παραβάτες» (Σκοπιά, 01.07.1988, σελ.31).
«Κατά την παράδοση, τις βασικές πληροφορίες γι’ αυτό το Ευαγγέλιο τις έδωσε ο απόστολος Πέτρος» (Σκοπιά, 15.10.1989, σελ.30).
«Η παράδοση λέει ότι ο Σατανάς έδειξε στον Ιησού «πάντα τα βασίλεια του κόσμου» από αυτή την κορυφή, που βρίσκεται στην άκρη της ερήμου και έχει θέα την κατάφυτη με φοίνικες πόλη της Ιεριχώ στην Κοιλάδα του Ιορδάνη, προς τα ανατολικά» (Σκοπιά, 01.11.1989, σελ.16).
«Σύμφωνα με την παράδοση, αυτός ο «άγιος» (σημ. Νικόλαος) θεωρείται «ο μεγάλος φίλος των παιδιών», που πρόθυμα τους μοιράζει δώρα τη μέρα της γιορτής του» (Σκοπιά, 15.12.1989, σελ.26-27).
«Ένα άλλο παράδειγμα είναι ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζονται τα πρώτα πέντε βιβλία της Αγίας Γραφής. Η παράδοση λέει ότι στο μεγαλύτερο μέρος τους τα έγραψε ο Μωυσής γύρω στο 1500 Π.Κ.Χ.» (Σκοπιά, 01.02.1990, σελ.4).
«Σύμφωνα με την παράδοση, εκείνοι που συμμετέχουν στον εορτασμό του Πάσχα πίνουν τέσσερα ποτήρια κρασί» (Σκοπιά, 15.06.1990, σελ.8.
«Αυτό είναι το Σπήλαιο της Γέννησης, το μέρος όπου, σύμφωνα με την παράδοση, γεννήθηκε ο Ιησούς Χριστός» (Σκοπιά, 15.12.1990, σελ.3).
«Η συγγραφή του βιβλίου της Γένεσης, του πρώτου βιβλίου της Αγίας Γραφής, αποδίδεται κατάπαράδοση στον Μωυσή, έναν Εβραίο ο οποίος έζησε πριν από 3.500 περίπου χρόνια» (Σκοπιά, 01.06.1991, σελ.3).
«Το ένα είναι ένας πράσινος λόφος στον οποίο, σύμφωνα με την παράδοση, ο Ιησούς εκφώνησε την Επί του Όρους Ομιλία του» (Σκοπιά, 01.01.1992, σελ.25).
«Η Ιουδαϊκή παράδοση δείχνει ότι ο Ισαάκ ήταν περίπου 25 χρονών όταν ο Ιεχωβά διέταξε τον πατέρα του, τον Αβραάμ, να τον προσφέρει ως θυσία» (Σκοπιά, 01.02.1993, σελ.12, παρ.17).
«Σύμφωνα με την παράδοση, τα εφτά θανάσιμα αμαρτήματα είναι η υπερηφάνεια, η πλεονεξία, ο σαρκικός πόθος, ο φθόνος, η λαιμαργία, ο θυμός και η οκνηρία» (Σκοπιά, 15.06.1994, σελ.13).
«Σύμφωνα με την παράδοση, το σοφάρ, δηλαδή η σάλπιγγα από κέρατο κριού, ήχησε τότε για να διακηρύξει τον ερχομό του νέου έτους» (Σκοπιά, 15.07.1994, σελ.28).
«Σύμφωνα με την Ιουδαϊκή παράδοση, ο Μανασσής αντέδρασε βάζοντας να πριονίσουν τον Ησαΐα» (Σκοπιά, 01.11.1998, σελ.16, παρ.11).
«Κατά την παράδοση, ο Νεβρώδ πέθανε με βίαιο τρόπο» (Σκοπιά, 01.04.1999, σελ.11, παρ.12).
«Τον ίδιο καιρό, ο Κύριλλος ξεκίνησε ένα ταχύρυθμο πρόγραμμα μετάφρασης της Γραφής. Σύμφωνα με την παράδοση, άρχισε μεταφράζοντας από την ελληνική στη σλαβονική την πρώτη φράση του Ευαγγελίου του Ιωάννη, χρησιμοποιώντας το νέο αλφάβητο: «Στην αρχή ήταν ο Λόγος . . . » (Σκοπιά, 01.03.2001, σελ.30).
«Σύμφωνα με μια παράδοση, ο Νικόδημος πήρε τη στάση του υπέρ του Ιησού, βαφτίστηκε, έγινε στόχος διωγμού από τους Ιουδαίους, απομακρύνθηκε από τη θέση του και τελικά εκδιώχθηκε από την Ιερουσαλήμ». (Σκοπιά, 01.02.2002, σελ.11)
«Όπως και να έχουν τα πράγματα, η παράδοση λέει ότι οι Ιουδαίοι λόγιοι που ασχολήθηκαν με αυτή την πρώτη γραπτή μετάφραση των Γραφών από την εβραϊκή στην ελληνική ήταν μάλλον 72» (Σκοπιά, 15.09.2002, σελ.27).
«Σύμφωνα με την παράδοση, ο Παύλος ακολούθησε την τρίτη διαδρομή» (Σκοπιά, 15.07.2004, σελ.21).
«Σύμφωνα με την Ιουδαϊκή παράδοση, ο Θάρα ίσως μάλιστα να ήταν κατασκευαστής ειδώλων» (Σκοπιά, 01.12.2004, σελ.12).
«Σύμφωνα με την Ιουδαϊκή παράδοση, το Ουρίμ και το Θουμμίμ χάθηκαν με την καταστροφή του ναού το 607 Π.Κ.Χ.» (Σκοπιά, 15.01.2006, σελ.18 και 01.06.2009, σελ.27).
«Η παράδοση λέει ότι λίγο αργότερα ο Παύλος αποκεφαλίστηκε» (Σκοπιά, 15.11.2007, σελ.20).
«Ο αριθμός των αστρολόγων, ή αλλιώς «μάγων», που επισκέφτηκαν τον Ιησού όταν ήταν παιδί δεν αποκαλύπτεται, και δεν υπάρχει καμία ισχυρή βάση για την αντίληψη που επικρατεί κατάπαράδοση ότι αυτοί ήταν τρεις» (Σκοπιά, 01.01.2008, σελ.31).
«Όσο για τον αριθμό των επισκεπτών, ήταν 2; 3; 30; Η Γραφή δεν αναφέρει. Η παράδοση λέει ότι ήταν τρεις, κάτι που μπορεί να προέκυψε από τα τρία είδη δώρων που πρόσφεραν» (Σκοπιά, 01.04.2010, σελ.13).
«Σύμφωνα με την αρχαία παράδοση, ο στενός συνεργάτης του Μάρκου, ο απόστολος Πέτρος, ήταν η πηγή πολλών από τις πληροφορίες του Μάρκου». (Σκοπιά, 15.02.2008, σελ.29)
«Σύμφωνα με την Ιουδαϊκή παράδοση, ο Μωυσής έγραψε το φερώνυμο βιβλίο κάποια στιγμή μετά το θάνατο του Ιώβ» (Σκοπιά, 15.04.2009, σελ.3, παρ.1).
«Όλα αυτά φαίνεται να εναρμονίζονται με τη μακραίωνη παράδοση που υποστηρίζει ότι ο Μάρκος έγραψε το Ευαγγέλιό του στη Ρώμη» (Σκοπιά, 15.03.2010, σελ.9).
«Ωστόσο, οι ενδείξεις και η παράδοση υποδηλώνουν ότι κάποιοι από τους 12 ήταν συγγενείς με τον Ιησού. Σύμφωνα με κάποια εξωβιβλική παράδοση, ο Κλωπάς, ή αλλιώς Αλφαίος, ο σύζυγος μιας από τις γυναίκες που αναφέρονται στο εδάφιο Ιωάννης 19:25, ήταν αδελφός του Ιωσήφ, του θετού πατέρα του Ιησού. Αν αυτή η παράδοση είναι βάσιμη, τότε ο Ιάκωβος, ο γιος του Αλφαίου, ένας άλλος από τους 12 αποστόλους, ήταν και αυτός ξάδελφος του Ιησού» (Σκοπιά, 01.09.2010, σελ.15).
Συμπέρασμα
Διαπιστώνουμε μέσα από την μελέτη των εντύπων τους, ότι οι Μάρτυρες του Ιεχωβά δέχονται την Ιερά Παράδοση, αν και την αρνούνται όταν συζητάμε μαζί τους.
Αφήνουμε στον κάθε καλόπιστο αναγνώστη να βγάλει τα συμπεράσματά του, και να αποφασίσει αν αυτά που υποστηρίζουν οι Μάρτυρες του Ιεχωβά για την Ιερά Παράδοση έρχονται σε αντίθεση με αυτά που γράφουν στα έντυπα τους, ή όχι.
agiameteora
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου