Πέμπτη, Φεβρουαρίου 21, 2013

«Και μην ξεχνάς αυτό που σου είπα… να είσαι πάντα τρίτος»

Ενός πιτσιρίκου μαθητή, εσωτερικού σε κάποιο σχολείο, είχαν τελειώσει οι διακοπές του και στο τρένο που θα τον έφερνε στο σχολείο ήταν η μητέρα του για να τον αποχαιρετήσει.
 Δίπλα του καθόταν ένας άλλος πιτσιρίκος, συμμαθητής του και φίλος του.

Μόλις το τρένο άρχισε να κυλά στις ράγες, η μητέρα του μικρού άρχισε να φωνάζει δυνατά:


«Και μην ξεχνάς αυτό που σου είπα,να είσαι πάντα τρίτος».

«Ναι μητέρα», απάντησε αυτός.

Ο φίλος του και συμμαθητής του απόρησε:

«Εμένα η μητέρα μου θέλει να είμαι πρώτος. Πως συμβαίνει η δική σου μητέρα να σου ζητά να είσαι τρίτος;».

Τότε αυτός εξήγησε το νόημα των λόγων της μητέρας του.

«Τρίτος θέλει να πει, πως πρώτος πρέπει να είναι πάντα ο Θεός, δεύτερος πρέπει να είναι ο πλησίον μου και τρίτος πρέπει να είμαι εγώ».

Ο εγωισμός  δηλητηριάζει τη ζωή του ανθρώπου, τον κάνει δυστυχισμένο και διαρκώς τον φέρνει σε συγκρούσεις με τους άλλους.  Είναι το αντίθετο της αγάπης, είναι η αγάπη μόνο για το άτομό μας, είναι μια διαστρέβλωση του χαραχτήρα, μια παραφροσύνη.

briefingnews

Σχόλιο της "Ευχής" : Σε αυτό το δίδαγμα βλέπουμε την εν Χριστώ αγάπη και  όλες τις Πατερικές Νουθεσίες. Με αυτό τον τρόπο ωφείλουμε να νουθετούμε τα παιδιά μας. Όπως έλεγε και ο π.Πορφύριος τα πολλά "μπράβο" στο παιδί του τροφοτοτούν τον εγωϊσμό για αυτό θέλει διάκριση οποιαδήποτε νουθεσία στα παιδιά.  Πολλοὶ δὲ ἔσονται πρῶτοι ἔσχατοι καὶ ἔσχατοι πρῶτοι. (Ματθ 19,30). Ας βάλουμε ταπείνωση στην καρδιά μας και ως λαμπαδοφόροι να την μεταδώσουμε. Αν δεν δείξουμε στα παιδιά την θυσιαστική αγάπη , τότε δεν θα μπορέσουμε να οικοδομήσουμε σωστά στην ψυχή τους. Η θυσιαστική αγάπη και η αγάπη προς τους εχθρούς είναι το θεμελίωμα της αγιότητος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου