Ετσι, φέτος οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να βάλουν τη φαντασία τους να δουλέψει αντικαθιστώντας τη διδασκαλία από τα παραδοσιακά βιβλία με άλλες πιο «πρωτότυπες» ιδέες. Το μόνο σίγουρο είναι πως οι μαθητές θα εμπεδώσουν όσα διδάχτηκαν την προηγούμενη χρονιά, αφού οι οδηγίες λένε «επανάληψη και πάλι επανάληψη». Ειδικότερα, στο μάθημα στης Γλώσσας οι δάσκαλοι καλούνται να αφιερώσουν ατελείωτες διδακτικές ώρες στην έκθεση. Παράλληλα, μπορούν να προχωρήσουν τη διδασκαλία των πρώτων κεφαλαίων, αρκεί να έχουν καλές σχέσεις με την κιμωλία, καθώς τους προτείνεται να αντιγράφουν το βασικό κείμενο στον πίνακα! Στα Μαθηματικά, η μέθοδος είναι γνωστή: ασκήσεις και επανάληψη βασικών εννοιών. Και πάλι επιστρατεύεται ο πίνακας, αλλά στο εν λόγω μάθημα στο παιχνίδι μπαίνουν και οι βιωματικές προσεγγίσεις με τη χρήση αντικειμένων.
Για το μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος, οι προτεινόμενες μέθοδοι διδασκαλίας είναι ακόμη πιο προχωρημένες: εξορμήσεις και καταγραφές στην αυλή του σχολείου και τη γειτονιά και εξωσχολικά βιβλία, τα οποία μπορούν να φέρουν και οι μαθητές από το σπίτι τους. Περισσότερες είναι οι επιλογές στη Γεωγραφία: χάρτες, σχολικοί άτλαντες, βιντεοταινίες, εφημερίδες, περιοδικά και... ταξιδιωτικοί οδηγοί, μάλλον, από ταξίδια που έχουν πραγματοποιήσει οι δάσκαλοι.
Εξωσχολικά βιβλία, σχετικά πάντα με το αντικείμενο, και στη Φυσική, ενώ δεκτές είναι και οι ομαδικές εργασίες για να απασχολούνται οι μαθητές εν ώρα, κατά τ' άλλα, μαθήματος. Στα καθαρά θεωρητικά μαθήματα, όπως η Ιστορία, οι δάσκαλοι μπορούν να αφηγούνται τα κεφάλαια στα παιδιά, αλλά δεν θα έχουν καμία απαίτηση αποστήθισης για ευνόητους λόγους. Τέλος, στα Θρησκευτικά, οι φιλολογικές συζητήσεις επί των κειμένων του βιβλίου θα έχουν την τιμητική τους. Και πάλι, καμία απαίτηση αποστήθισης δεν θα έχουν οι εκπαιδευτικοί από τους μαθητές.
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου