Τετάρτη, Ιουλίου 06, 2011

Η Σαρία και εμείς!



Η Σαρία, είναι μία λέξη που θα ακούμε ολοένα και περισσότερο στην σύγχρονη Ελλάδα, καθώς από ότι φαίνεται η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να ακολουθήσει τα βήματα του πολυπολιτισμού.
Πρόκειται για τον ισλαμικό νόμο, που καθορίζει κάθε σχεδόν πλευρά της καθημερινότητας και τον οποίο αποδέχονται οι μουσουλμάνοι όλου του κόσμου, ακόμη και εάν τα κοσμικά κράτη τους δεν τον χρησιμοποιούν ως τέτοιο.
Χαρακτηριστικά παραδείγματα κρατών που εφαρμόζουν την Σαρία είναι το Αφγανιστάν και περιοχές της Σομαλίας. Η Σαρία (Shari' ah) σημαίνει “δρόμος” ή μονοπάτι. Σύμφωνα με την μουσουλμανική παράδοση προέρχεται από δύο πηγές του ισλαμικού νόμου.
Τα όσα γράφονται στο κοράνι και τα παραδείγματα που θέσπισε ο Μωάμεθ στις Σούνες. Για τους μουσουλμάνους είναι ο λόγος του Θεού, στην καθημερινότητά τους. Το μεγαλύτερο πρόβλημα με την Σαρία είναι ότι δεν είναι γενικά κανόνες συμπεριφοράς, αλλά υπερκαλύπτει και πολλά θέματα του κοινού νόμου.
Το έγκλημα, την πολιτική ακόμη και τα οικονομικά, αλλά και προσωπικά ζητήματα, από την σεξουαλικότητα, την υγιεινή, την διατροφή, την προσευχή και τις νηστείες.Το 2009 το Πακιστάν, για να προσπαθήσει να διαφυλάξει για κάποιο καιρό την ειρήνη με τους φονταμενταλιστές ισλαμιστές, συνηγόρησε στην εφαρμογή του νόμου της Σαρία, στην κοιλάδα του Swat.
ο Πακιστάν, σύμμαχος των ΗΠΑ – έστω και άσπονδος όπως αποδείχτηκε με την περίπτωση Bin Laden, ως ένα δυτικότροπο υποτίθεται κράτος της Μέσης Ανατολής έθεσε ένα προηγούμενο. Επέτρεψε την εφαρμογή του θρησκευτικού νόμου στα πλαίσια της επικράτειάς του, ενσωματώνοντάς το, επί της ουσίας στο νομικό του σύστημα. Και αν το Πακιστάν πέφτει μακρυά, δυστυχώς αντίστοιχα περιστατικά υπάρχουν και στην Ευρώπη.
Η Σαρία στην ΕυρώπηΠαρόλο που επισήμως δικαστήρια που εφαρμόζουν την Σαρία υπάρχουν μόνο στην Μεγάλη Βρεταννία, περιπτώσεις πρακτικής εφαρμογής της υπάρχουν σχεδόν παντού.
Το επίφοβο είναι ότι σε κάποιες δικαστικές περιπτώσεις, η Σαρία χρησίμευσε ως επιχείρημα – και έγινε αποδεκτό ως τέτοιο. Δύο υποθέσεις στην Ιταλία και την Γαλλία είναι χαρακτηριστικές.



Στην Ιταλία, τρία μέλη μίας οικογένειας από την Β. Αφρική, κατηγορήθηκαν ότι έδειραν την νεαρή κόρη της οικογένειας Fatima, επειδή ήθελε μια δυτικότροπη ζωή. Στην πρώτη δίκη, οι τρείς (πατέρας, μητέρα, αδελφός) καταδικάστικαν.
Το δικαστήριο δέχθηκε ότι η νεαρή είχε ξυλοδαρθεί επειδή έβγαινε με έναν μη μουσουλμάνο και επειδή γενικά ζούσε με τρόπο που δεν ταίριαζε με την κουλτούρα της οικογένειάς της. Αλλά στην έφεση, η οικογένεια αθωώθηκε, επειδή το δικαστήριο έκρινε ότι η νεαρή εδάρθη “για το καλό της”.
Παρόλο που ο γενικός εισαγγελέας της Μπολόνια έκανε έφεση στην απόφαση, το ανώτατο δικαστήριο την ααπέρριψε και έτσι οι κατηγορούμενοι ήταν τελεσίδικα αθώοι. Κάτι αντίστοιχο συνέβη και στην Γαλλία. Ένας δικαστής ενέκρινε το αίτημα ενός μουσουλμάνου, που ζήτησε την ακύρωση του γάμου του, επειδή η γυναίκα του αποδείχθηκε ότι δεν ήταν παρθένα.
Σε δε περιοχές των προαστίων των μεγάλων πόλεων της Γαλλίας, όπου η αστυνομία δεν μπαίνει ποτέ, εφαρμόζεται – ανεπίσημα αλλά με μεγάλη ισχύ – η Σαρία.
Στην Μεγάλη Βρεταννία, υπάρχουν ήδη πέντε – τουλάχιστον – δικαστήρια που δικάζουν με βάση την Σαρία. Σύμφωνα με δημοσκόπηση το 40/% περίπου των νεαρών μουσουλμάνων που ζούν εκεί θέλουν την επιβολή της Σαρία σε ολόκληρη την χώρα.
Στην Ελβετία, ο Christian Giordano, καθηγητής Ανθρωπολογίας έγραψε ότι ένα ειδικό νομικό πλαίσιο για τους μουσουλμάνους θα έπρεπε να ληφθεί υπ' όψιν. Προσέθεσε ότι σε αυτό θα έπρεπε να συμπεριλαμβάνονται στοιχεία από την Σαρία.
Αλλά και σε άλλες χώρες της ΕΕ όπως π.χ. την Δανία υπάρχουν ιμάμηδες οι οποίοι δικάζουν παραβατικούς μουσουλμάνους, ξεπερνώντας έτσι το νομικό σύστημα της Δανίας. Στην Γερμανία τα εγκλήματα τιμής – συνήθως ενδοοικογενειακά αποτελούν ένα ολοένα και πιο συχνό φαινόμενο.
Στην χώρα μας, προς το παρόν δεν υπάρχει – με εξαίρεση την μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης, αλλά αυτό είναι ένα άλλο κεφάλαιο – κάποιο ισχυρό κίνημα που να ζητά την εφαρμογή της Σαρία ακόμη.
Γιατί οι μουσουλμανικές κοινότητες είναι ακόμη σε νηπιακό στάδιο. Τα μοναδικά περιστατικά που υπάρχουν μέχρι στιγμής, αφορούν μεμονωμένες περιπτώσεις όπου σε περιοχές που ζουν μουσουλμάνοι σε μεγάλους αριθμούς έχουν υπάρξει επιθέσεις εναντίον γυναικών οι οποίες κυκλοφορούν ντυμένες “άσεμνα” για τους μουσουλμάνους (φοράνε παραδείγματος χάριν παντελόνια).
Οχι ότι δεν έχουν τους αριθμούς, αλλά ακόμη προσπαθούν να επιβάλλουν άλλα πράγματα. Όπως παραδείγματος χάριν την επίσημη αναγνώριση των τζαμιών τους.
Το χτίσιμο του πρώτου τζαμιού, το οποίο έχει δεσμευθεί τόσο η κυβέρνηση όσο και ο κ Καμίνης, ότι θα τελειώσει θα είναι η αρχή των περαιτέρω απαιτήσεών τους.
Διότι έχουν ήδη πετύχει την de facto νομιμοποίηση όλων των υπολοίπων – παρανόμων τυπικά – τζαμιών τους. Αυτό που θα ακολουθήσει είναι η απαίτηση τους να μπορούν να εφαρμόζουν την Σαρία στο εσωτερικό των κοινοτήτων τους.
Και όταν αυτό επιτευχθεί, το επόμενο στάδιο θα είναι η χωρική επέκταση της σε συγκεκριμένες περιοχές, όπου οι μουσουλμάνοι είναι πλειοψηφία (βλ. κέντρο των Αθηνών σύντομα). Οπότε καλά θα κάνετε να αρχίσετε να διαβάζετε το κοράνι, για να μάθετε τι επιτρέπεται και τι όχι...



Δημήτρης Παπαγεωργίου



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου