Δευτέρα, Απριλίου 21, 2014

ΠΑΡΑΙΝΕΣΙΣ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΕΙΣ ΠΡΟΚΟΠΗΝ ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΟΣ (2) (ΕΚ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΙΚΟΥ)

α (24).jpg


ΠΑΡΑΙΝΕΣΙΣ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΕΙΣ ΠΡΟΚΟΠΗΝ ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΟΣ (2)
(ΕΚ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΙΚΟΥ)

11.  Είπε ο αββάς Διόσκορος:  «Εάν φορέσουμε το ουράνιο ένδυμα, δεν θα παρουσιασθούμε γυμνοί˙  αν όμως βρεθούμε χωρίς το ένδυμα εκείνο, τι θα κάνουμε, αδελφοί;  Θα μας περιμένει κι εμάς η φοβερή εκείνη φωνή που θα λέει:  ‘‘Πετάξτε τους στο βαθύ σκοτάδι˙  εκεί θα κλαίνε και θα τρίζουν τα δόντια τους’’.
Ντροπή μας μεγάλη, μετά από τόσα χρόνια που φορούμε το μοναχικό σχήμα, να βρεθούμε την ώρα την κρίσιμη χωρίς το ένδυμα του γάμου.

Ω, πόσο θα μετανοιώσουμε τότε!  Ω, το σκοτάδι που θα μας περιβάλει μπροστά στα μάτια των πατέρων και των αδελφών μας, όταν θ’ αρχίσουν οι άγγελοι της τιμωρίας να μας τιμωρούν.  Πόση λύπη θα ζώσει τον αββά Αντώνιο και τον αββά Αμμούν της Νιτρίας, τον αββά Παύλο της Φώτης, τον αββά Αμμούν από την Αραβία της Αιγύπτου, τον αββά Μιώ της Θηβαΐδας, τον αββά Μακάριο της Αλεξανδρείας, τον αββά Παφνούτιο τον Σιδόνιο, τον αββά Ουρσήρη της Θηγονής, τον αββά Αμμώνιο τον Χενευρίτη και όλους τους δικαίους, καθώς αυτοί θα μπαίνουν στη Βασιλεία των Ουρανών, ενώ εμάς θα μας πετάξουν στα βαθιά σκοτάδια!»
12.  Ο μακάριος Επιφάνιος έλεγε:  «Ο Μελχισεδέκ, που υπήρξε προτύπωση του Χριστού, ευλόγησε τη ρίζα των Ιουδαίων, δηλαδή τον Αβραάμ.  Πολύ περισσότερο απ’ αυτόν η Αλήθεια, δηλαδή ο Χριστός, ευλογεί και αγιάζει όλους εκείνους που πιστεύουν σ’ αυτόν».
13.  Είπε επίσης:  «Είναι απαραίτητο να αποκτούν, όσοι μπορούν, τα χριστιανικά βιβλία.  Και μόνο που τα βλέπουμε τα βιβλία, μας κάνουν πιο διστακτικούς προς την αμαρτία˙  αλλά και μας παρακινούν να ανοίγουμε τα μάτια όλο και περισσότερο προς το θέλημα του Θεού».
14.  Είπε πάλι:  «Μεγάλη ασφάλεια για την αποφυγή της αμαρτίας είναι η ανάγνωση της αγίας Γραφής».
15.  Είπε επίσης:  «Η άγνοια της αγίας Γραφής είναι μεγάλος γκρεμός και βαθύ χάσμα».
16.  Είπε ακόμη:  «Το να αγνοούν οι άνθρωποι εντελώς τους θείους νόμους είναι μεγάλη προδοσία της σωτηρίας».
17.  Ο ίδιος έλεγε:  «Τα αμαρτήματα των δικαίων ενεργούνται γύρω από τα χείλη, ενώ των ασεβών από ολόκληρο το σώμα.  Γι’ αυτό ο θείος Δαβίδ ψάλλει:  Θέσε, Κύριε, φρουρά στο στόμα μου και γύρω από τα χείλη μου θύρα που θα τα προφυλάσσει.  Και είπα˙  θα προσέξω τι κάνω, για να μην αμαρτήσω με τη γλώσσα μου».
18.  Είπε ο ίδιος πάλι:  «Ο Θεός στους αμαρτωλούς χαρίζει και το κεφάλαιο, όταν μετανοούν, όπως στην πόρνη και στον τελώνη˙  ενώ από τους δικαίους ζητάει και τόκους.  Και αυτό είναι ακριβώς εκείνο που έλεγε ο Κύριος στους Αποστόλους:  Εάν η ευσέβειά σας δεν ξεπεράσει την ευσέβεια των Γραμματέων και των Φαρισαίων, δεν θα μπείτε στη Βασιλεία των Ουρανών».
19.  Είπε ο αββάς Ευπρέπιος:  «Εφόσον παραδέχεσαι ότι ο Θεός είναι αξιόπιστος και δυνατός, πίστευέ τον και θα μετέχεις στις ευλογίες του.  Αν όμως το παίρνεις αψήφιστα το πράγμα, σημαίνει ότι δεν πιστεύεις».
Και πρόσθεσε:  «Όλοι πιστεύουμε ότι είναι δυνατός ο Θεός˙  επίσης πιστεύουμε ότι τα πάντα μπορεί να κάνει˙  αλλά είναι ανάγκη να έχεις πίστη μέσα σου και για τις προσωπικές σου υποθέσεις, ότι δηλαδή και σε σένα θα κάνει θαυμαστά σημεία».
20.  Ένας αδελφός ρώτησε τον ίδιο Γέροντα:  «Πώς έρχεται στην ψυχή ο φόβος του Θεού;»  Και ο Γέροντας είπε:  «Εάν ο άνθρωπος έχει την ταπείνωση και την ακτημοσύνη, έρχεται μέσα του ο φόβος του Θεού».
21.  Ο ίδιος είπε:  «Ο φόβος, η ταπείνωση, η ελλιπής τροφή και το πένθος να σε συντροφεύουν πάντοτε».
22.  Στις αρχές της μοναχικής του ζωής ο ίδιος ο αββάς Ευπρέπιος επισκέφθηκε κάποιον Γέροντα και του είπε:  «Αββά, πες μου κάποιον λόγο, πώς θα μπορέσω να σωθώ;»  Κι εκείνος του είπε:  «Εάν θέλεις να σωθείς, όπου κι αν πας, μη βιαστείς να πάρεις τον λόγο, πριν σε ρωτήσει κάποιος».  Αυτός ένιωσε συντριβή για τον λόγο που του είπε και έβαλε μετάνοια λέγοντας:  «Αληθινά, πολλά βιβλία διάβασα και τέτοια ωφέλεια ποτέ δεν γνώρισα».  Κι έφυγε πολύ ωφελημένος.
23.  Είπε η αμμάς Ευγενία:  «Μας συμφέρει σαν ζητιάνοι να ζούμε, αρκεί μόνο να είμαστε μαζί με τον Ιησού.  Γιατί όποιος είναι μαζί με τον Ιησού, είναι πλούσιος κι αν ακόμη υλικά είναι φτωχός.
Αυτός ο οποίος προτιμά τα γήινα από τα πνευματικά, θα χάσει και τα δύο˙  ενώ εκείνος που επιθυμεί τα ουράνια, θα βρει οπωσδήποτε και επίγεια αγαθά».

Δείτε σχετικά:

ΤΟ ΜΕΓΑ ΓΕΡΟΝΤΙΚΟΝ Α΄.  ΚΕΦ. Α΄ 11-23
Ι. ΗΣΥΧ. ΓΕΝΕΣΙΟΝ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ, ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΤΑΝΥΞΙΣ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου